Ders Adı Televizyon ve Sinemada Görüntünün Teknik Temelleri
Ders Kodu RTS-203
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1- Alanı ile ilgili kuramsal/teknik terminolojiye hakim olabilme. 2- Sinema ve televizyon yapım öncesi süreçlerini planlayabilme, tasarlayabilme ve yürütebilme. 3- Standart bir televizyon stüdyosuna hakim olabilme, canlı televizyon programları süreçlerini tasarlayabilme ve yürütebilme.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında elektronik görüntü tekniğinin kavramsal yapısı, uygulama örnekleri ve elektronik kameraların kullanım alanları işlenmektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Dersin hedefi elektronik görüntü tekniğinin temel kavramlarını açıklamak ve felsefesini uygulamaktır.
Dersin Amacı Sinema ve televizyon alanının temel unsurlarından olan görüntünün daha iyi aktarılmasını ve yorumlanmasını öğretmek.
WorkPlacement Film, sinema, dizi.
Hafta Konular  
1 Tanışma, dersin kapsamına dair bilgi verme.
2 Görüntü gramerine giriş, görüntüyle anlam yaratma, kompozisyon.
3 Görüntü gramerine giriş, görüntüyle anlam yaratma, kompozisyon.
4 Görüntü öğelerinin görsel anlatımdaki yeri ve önemi.
5 Sinema ve televizyonda görüntünün işlevleri. Görüntü düzenlemesi: Tanımı ve amaçları.
6 Pozlama, Diyafram, ISO değerleri, Alan Derinliği, odak uzaklıkları, lensler ve kullanım alanları.
7 Üst açı, alt açı, pan, tilt, Crane çekim, takip çekim, reaction shot tanımları ve kullanım alanları.
8 Üst açı, alt açı, pan, tilt, Crane çekim, takip çekim, reaction shot tanımları ve kullanım alanları.
9 Çekim Formatları ve Görüntü Kalitesi, Dijital görüntüler ve veri dosyaları.
10 Görüntü düzenlemesinde görsel fotoğrafik öğeler (şekil, çizgi, doku, ton, renk, vb.)
11 Görsel denge ve kameranın bir iletişim aracı olarak iletişim işlevleri
12 Çoklu Kamera çekimleri, Kameralar ve Destek Ekipmanları.
13 Çekim sonrası görev ve sorumluluklar.
14 Değerlendirme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Öğrenciler Radyo ve TV programcılığı, Film yapımı gibi süreçleri fakülte ve üniversite bünyesindeki birimlerde deneyimleyerek tüm sürece hakim olur. 0
2 Alandaki kuramsal literatürü tanır ve yorumlayabilir. 0
3 Yapım sonrası aşamasında kullanılan bilgisayar uygulamalarını giriş seviyesinde kullanabilir. 0
4 Televizyon ve film sektöründe, yapımcı, senarist, kameraman, yönetmen, kurgucu, haber programcısı; reklam sektöründe; metin yazarı, kameraman ve yönetmen olabiliyorlar. 0
5 Film festivallerinde program direktörlüğü, koordinatörlük yapabiliyorlar. 0
6 Tüm mezunlarımız Sinema ve Televizyon alanı başta olmak iletişimin diğer dallarında lisansüstü eğitimi de yapabiliyorlar. 0
7 Sinemayı kültürel bir metin olarak konumlandırarak onu çeşitli bakış açılarıyla anlamlandırabilir, kodlarını çözümleyebilir. 0
8 İletişim alanındaki güncel çalışmalara hakim olur. 0
9 Medya metinlerini eleştirel bir bakış açısıyla ele alabilir. 0
10 İnternet tabanlı yayıncılık konusunda bilgi ve deneyim sahibi olur. 0
11 Sosyal medya ve yeni iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır ve içerik üretir. 0
12 Medya ve toplum ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur. 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)