Ders Adı Radyoda Program Yapımı
Ders Kodu RTS-205
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Radyo programcılığının ilkeleri, tür ve biçimlerini kavratabilme, radyo programcısının genel özelliklerini vermek, teknik olarak programcılığı öğretmek, program metni yazma ve program sunabilmeyi kavratmak.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Radyonun genel özellikleri; bir radyo programı hazırlarken dikkat edilmesi gereken unsurlar, programcının bilmesi gereken temel radyo teknik özellikleri, müzik terimleri; müzik ve efekt kullanımı; radyoda program türleri, haber, müzik, kültür, eğlence, eğitim, drama, reklam programlarının özellikleri; radyoda program yapımının öncesi ve sonrası; programın oluşturulması; metin yazımı ve dikkat edilmesi gereken kurallar ve program ekibi konuları dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Dersin hedefi, radyo program türleri ile yapım özelliklerinin bilinmesi, radyonun teknik altyapısının öğrenilmesi ve radyoda program yapımının uygulamalı olarak gerçekleştirilmesidir.
Dersin Amacı Öğrenciler radyo programcılığının temel kavramlarını ve program yapımı hazırlık ve organizasyonunu gerçekleştirebilmek için gerekli kuramsal bilgileri öğrenerek, uygulamalı çalışmalarda bu bilgileri kullanabilme yeterliliğini elde edeceklerdir.
WorkPlacement Radyo
Hafta Konular  
1 Dersin planlaması, amaçları, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçeme ve değerlendirme hakkında bilgiler verilmesi.
2 Radyo programcılığının temel öğeleri.
3 Radyo personeli, radyo dinleyicisinin özellikleri, radyo dinleyicisi analizi.
4 Radyo yayıncılığının karakteristik özellikleri, radyo dinleyicisinin karakteristik özellikleri.
5 Radyo sunum ve sunucuları.
6 Radyo program yapımına hazırlık ve organizasyon.
7 Radyo program yapımına hazırlık ve organizasyon.
8 Radyo program yapımına hazırlık ve organizasyon.
9 Radyo program türleri.
10 Radyo program türleri.
11 Radyo program yapım süreci.
12 Radyo program yapım süreci.
13 Radyo program yapım süreci.
14 Değerlendirme.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Öğrenciler Radyo ve TV programcılığı, Film yapımı gibi süreçleri fakülte ve üniversite bünyesindeki birimlerde deneyimleyerek tüm sürece hakim olur. 0
2 Alandaki kuramsal literatürü tanır ve yorumlayabilir. 0
3 Yapım sonrası aşamasında kullanılan bilgisayar uygulamalarını giriş seviyesinde kullanabilir. 0
4 Televizyon ve film sektöründe, yapımcı, senarist, kameraman, yönetmen, kurgucu, haber programcısı; reklam sektöründe; metin yazarı, kameraman ve yönetmen olabiliyorlar. 0
5 Film festivallerinde program direktörlüğü, koordinatörlük yapabiliyorlar. 0
6 Tüm mezunlarımız Sinema ve Televizyon alanı başta olmak iletişimin diğer dallarında lisansüstü eğitimi de yapabiliyorlar. 0
7 Sinemayı kültürel bir metin olarak konumlandırarak onu çeşitli bakış açılarıyla anlamlandırabilir, kodlarını çözümleyebilir. 0
8 İletişim alanındaki güncel çalışmalara hakim olur. 0
9 Medya metinlerini eleştirel bir bakış açısıyla ele alabilir. 0
10 İnternet tabanlı yayıncılık konusunda bilgi ve deneyim sahibi olur. 0
11 Sosyal medya ve yeni iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır ve içerik üretir. 0
12 Medya ve toplum ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur. 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)