Ders Adı Metin ve Diyalog Yazarlığı
Ders Kodu RTS-310
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1- Farklı iletişim araçları için farklı yazı tekniklerine hâkim olurlar. 2- Hedef kitleleri etkilemek ve ikna etmek için etkili mesaj oluştururlar. 3- Resmi ve özel yazışma kurallarını öğrenirler.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Metin yazarlığı tanımı ve kuralları, basın bülteni hazırlama, konuşma metni hazırlama, teşekkür mektubu ve davet mektubu yazma, reklam ve televizyon metni hazırlama
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Öğrencilerin metin ve diyalog yazma becerilerinin geliştirilmesini ve farklı iletişim araçları için farklı yazı tekniklerine hâkim olmalarını sağlamak.
Dersin Amacı Metin yazarlığının tanımı, bir metin veya diyalog yazımında dikkat edilmesi gereken unsurlar, dilin doğru kullanımı ve kelimelerin doğru yazılmasının önemini vurgulamak.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Tanışma, Metin yazarlığının tanımı, Metin yazarken uyulması gereken kurallar.
2 Dilin doğru kullanımı ve kelimelerin doğru yazılmasının önemi.
3 Basın bülteninin önemi, hedefi ve yazım kuralları.
4 Diyalog metinlerinin kurgusu
5 Teşekkür mektubu, davet mektubu
6 Konuşma metinlerinde yazım kuralları.
7 Haber metinlerinde yazım kuralları.
8 Röportaj metinlerinde yazım kuralları.
9 Makale, fıkra ve araştırma yazıları
10 Radyo metin yazarlığı ve kurallarıT
11 Televizyon metin yazarlığı ve kuralları
12 İnternet ortamında metin yazarlığı
13 Resmi ve özel yazışma kuralları
14 Genel değerlendirme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Öğrenciler Radyo ve TV programcılığı, Film yapımı gibi süreçleri fakülte ve üniversite bünyesindeki birimlerde deneyimleyerek tüm sürece hakim olur. 0
2 Alandaki kuramsal literatürü tanır ve yorumlayabilir. 0
3 Yapım sonrası aşamasında kullanılan bilgisayar uygulamalarını giriş seviyesinde kullanabilir. 0
4 Televizyon ve film sektöründe, yapımcı, senarist, kameraman, yönetmen, kurgucu, haber programcısı; reklam sektöründe; metin yazarı, kameraman ve yönetmen olabiliyorlar. 0
5 Film festivallerinde program direktörlüğü, koordinatörlük yapabiliyorlar. 0
6 Tüm mezunlarımız Sinema ve Televizyon alanı başta olmak iletişimin diğer dallarında lisansüstü eğitimi de yapabiliyorlar. 0
7 Sinemayı kültürel bir metin olarak konumlandırarak onu çeşitli bakış açılarıyla anlamlandırabilir, kodlarını çözümleyebilir. 0
8 İletişim alanındaki güncel çalışmalara hakim olur. 0
9 Medya metinlerini eleştirel bir bakış açısıyla ele alabilir. 0
10 İnternet tabanlı yayıncılık konusunda bilgi ve deneyim sahibi olur. 0
11 Sosyal medya ve yeni iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır ve içerik üretir. 0
12 Medya ve toplum ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur. 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar 1- Necdet Karasevda. Yazarlık Okulu, Kaldırım Yayınları, İstanbul, 2013 2- Stephen May. Yaratıcı Yazarlık, Optimist Yayınları, İstanbul, 2012 3- Joseph Sugarman , Reklam Yazarının El Kitabı, MadiCat, 2016. 4- Haluk Gürgen, Reklamcılık ve Metin Yazarlığı, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, 1990.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)